۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

برجام و رفع سایه شوم جنگ


در تشریح علمی عقلانی رفع سایه شوم جنگ از سر ملت ایران به واسطه برجام

 

همانطور که می دانید اگر برجام نبود سایه شوم جنگ از سر ملت ایران رفع نمی شد. اما براستی برجام چگونه توانست سایه شوم جنگ را از سر ملت ایران رفع کند؟ در این مقاله قصد بررسی علمی این نظریه را داریم.

 

قبل از هر چیز، این که برجام توانسته سایه شوم جنگ را بردارد نشان دهندهی این است که جنگ مانند یک جسم سخت (یا کدر) بوده، که نور نمیتوانسته از آن عبور کند. از آنجایی که نور در مسیر مستقیم حرکت میکند اگر در مسیر چشمه نور جسم کدر قرار بگیرد، بنابراین در پشت آن جسم سایه تشکیل خواهد شد.

 

نور دارای دو ویژگی موجی و ذرهای بوده و به اصطلاح دو چهره دارد. البته دوچهره معمولا به افرادی گفته می شود که در ظاهر یک ادعایی دارند اما در عمل عکس آن ادعا را عمل میکنند؛ اما در مورد نور به این خاطر گفته می شود که نور در عینحال که حالت ذره از خود نشان می دهد، حالت موجی نیز دارد. این ویژگی نور در فیزیک جدید مطرح شد.

فیزیک جدید در ابتدای قرن ۲۰ میلادی و از زمانی مطرح شد که فیزیک قدیم نتوانست به سوالاتی جدیدی مانند مسئله جسم سیاه پاسخ دهند. البته این به معنای تمام شدن دوره فیزیک قدیم نیست. و قوانین آن هنوز هم استفاده عملی و ضروری هم در هوافضا و نجوم و هم در کنکور ایران دارد. اما این فیزیک قدیم نتوانست به سوالات مهمی درباره ساختار اتم جواب دهد در حالی که فیزیک جدید در این زمینه غوغا کرد.

فیزیک جدیدی که با ظهور مردانی چون اینشتین که در فارسی به اشتباه نامش انیشتین تلفظ می شود به تکامل رسید.

 

اینشتین که اصالتا آلمانی بود اما از نژاد آریایی نبود. وگرنه به جای طرح نظریه نسبیت خود، نظریه نسبت سبزی های درون قورمه سبزی را مطرح می کرد.

به هر جهت اینشتین که از آریایی بازیهای هیتلر خسته شده بود و از طرفی ممکن بود تحت تأثیر بدآموزی های نژاد آریایی قرار بگیرد، از راه بلژیک به انگلستان رفته و مدتی بعد هم جلدی می رود آمریکا که درست و حسابی قدرش را بدانند. نه این که با یکی دو تا وام ۴ درصد صندوق ملی نخبگان و چند ماهی کسر خدمت سربازی سر و تهش را هم بیاورند و آخرش هم خودشان به خاطر ترس از آمریکا عذرش را بخواهند و از مجتمع تحقیقاتی بیرونش کنند.

 

به هر حال اینشتین رفت آمریکا و زد به کار علم و تحقیق. یه عده ای هم آمدند از او امضا گرفتند که بیا به روزولت بگو آلمان ها در حال ساخت بمب اتم هستند. و این جوری اینشتین کلی حسرت بخورد که آخر مرد حسابی این چه غلطی بود ما کردیم که این ها بروند بمب هسته ای بسازند. بعد هم رئیس جمهور آمریکا راحت بیندازد روی سر زن و بچه مردم در ژاپن و یکجا ۳۰۰-۲۰۰ هزار نفر را در آتش بسوزاند.

 

بر هر حال به نظرم متوجه شده باشید که چگونه برجام سایه شوم جنگ را از سر ملت ایران رفع کرد وگرنه خواستید بیشتر توضیح بدهم!

 

منبع: وبگاه طنز راه راه Rahrahtanz.Ir 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سکوت تدبیرمندانه


سکوت تدبیرمندانه

رمزگشایی چرایی مقاومت دولت در برابر افشای جزئیات مذاکرات با طرف‎های غربی


دولت‎های مختلف در مذاکرات حساس خود با دولت‎های دیگر معمولاً جزئیات مذاکرات را حتی از مردم خود هم مخفی کرده تا دشمن از آن باخبر نشود. شاید برای شما هم سؤال باشد که چرا در حالی که طرف مذاکرات دولت تدبیر و امید دشمن اصلی ایران از جزء جزء جزئیات مذاکرات آگاه است پس چرا دولت تدبیر هنوز حاضر به افشای این جزئیات نشده و در برابر اصرار منتقدین سکوت می نماید؟!

اگرچه کم‎همتی و بی‎انصافی جامعه دانشگاهی و فرهیخته در لبیک به درخواست رئیس دولت تدبیر مبنی بر آگاه سازی جامعه از این پیروزی خیلی بزرگ با این مقال ناچیز جبران نمیشود اما بیش از این هم نباید فضا را برای منتقدان بی رحم دولت بازگذاشت تا به یکه تازی های خود ادامه دهند!

اگر شما هم با عینک سالم واقع ببینی به کنکاش حقایق بپردازید خواهید دید علت اصلی بازگو نکردن جزئیات مذاکرات، انتخابات پیش روست! بله انتخابات. چرا که اگر جزئیات دقیق مذاکرات برای جامعه بیان شود رقبای دولت تدبیر با رویارویی با باخت زودهنگام، دچار افسردگی سیاسی خواهند شد. از طرفی برگزاری انتخاباتی که نتیجه آن معلوم است نوعی رفتار فرمالیته و بی فایده و البته اسراف عینی است که همانطور که میدانید به شدت این دولت در مصرف بیت المال حساس است.

 شما فقط مقایسه کنید محل مذاکرات را با دولت قبل یا حرکات مذاکره کنندگان فعلی با قبلی. کجا شما سراغ دارید کسی توانسته باشد به طرف نماینده آمریکا، دقت کنید نماینده ارشد آمریکا! خودکار را، تکرار می کنم، خودکار را با عصبانیت پرت کرده باشد؟!!

دومین دلیل محرمانه بودن مذاکرات هم طرف غربی است. چرا که شواهد نشان می‎دهد در اثنای مذاکرات به حدی طرف غربی از ناحیه تیم قوی ایرانی تحت فشار بوده که به کلی اختیار از کف داده و خلاصه پخش شدن جزئیات یک طرف و رفتن آبروی برادران مؤمن مسیحی و شرمنده شدن در مقابل زن و بچه... استغفر ا... .

بازهم منتقدان بر طبل توخالی چرایی محرمانه بودن مذاکرات با طرف های غربی بکوبند! امان از وقتی که صبر دولت تدبیر و امید تمام شود... .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰